Odločilni izziv AOLu

UP OL 27 maj, 2018 0

Na seji uprave podjetja America Online leta 1994 je takratni predsednik uprave Ted Leonsis v šali kolegom pokazal leseno skulpturo tiranozavra brez čekanov, ki naj bi predstavljal njihovega najbolj grozečega konkurenta – podjetje Microsoft.Leonsiseva šala se je izkazala za hkrati točno in napačno. Največji izdelovalec programske opreme tik pred predstavitvijo svojega novega operacijskega sistema resnično predstavlja največjo grožnjo, a bolj spominja na večglavo Hidro kot na predzgodovinsko pošast. Namesto frontalnega napada bo Microsoft verjetno napadal z različnih smeri hkrati.

Tako se tudi bojuje prava vojna. Če nisi prepričan v svojo zmago, je bolje uporabiti manjše spopade. Potrebno je izkoristiti nasprotnikove šibkosti in šele nato pripraviti veliki spopad. Čeprav so nekateri kratkovidni analitiki sprva podjetji videli kot ločena svetova, kjer se eden posveča medijem in drugi programski opremi, je kmalu postalo jasno, da si obe želita lastiti uporabnika svetovnega spleta in virtualni svet, kjer ta nakupuje in komunicira.

AOL je naročnike privabljal s ponujanjem dostopa do spleta in z nadaljnjim usmerjanjem po njihovi spletni ponudbi. Podobno taktiko zdaj ubira tudi Microsoft s svojo .Net strategijo in operacijskim sistemom Windows XP ter plačljivimi storitvami, ki naj bi podjetju zagotavljale redne mesečne dohodke.

Dodaj odgovor